AITIS – wirtualny asystent JSW z nowymi funkcjami AI
ChatBot AITIS, autorskie rozwiązanie JSW IT Systems oraz Zespołu Redakcyjnego Strefy Sztygara, przeszedł istotną aktualizację i rozbudowę. Nowe funkcje znacząco zwiększają jego użyteczność dla pracowników Grupy Kapitałowej JSW. Odpowiadają na potrzeby cyfrowej transformacji i bezpieczeństwa danych, a także wspierają codzienną pracę zespołów i poszczególnych pracowników w zakresie obsługi różnorodnych materiałów osadzonych w jego zasobach oraz potrzeb biznesowych.
Nowe możliwości w module Materiały JSW
AITIS został rozbudowany o zaawansowane funkcje zarządzania zarówno materiałami firmowymi, jak i aktami prawnymi. Użytkownicy mają dostęp do aktualnych dokumentów, załączników, wzorów i szablonów – również w formacie edytowalnym (doc, docx), co pozwala na szybkie pobranie i dalszą pracę z plikiem na swoim komputerze. System automatycznie aktualizuje akty prawne, korzystając z API Sejmu (interfejsu programistycznego aplikacji, umożliwiającego programom komputerowym dostęp do danych Sejmu), sprawdza zmiany w najnowszych ustawach i rozporządzeniach, a także łączy je w jednolite dokumenty.
– Bardzo ważną funkcją, wyróżniającą sposób udzielania odpowiedzi przez AITISA na tle konkurencji, jest wyświetlanie dokumentu źródłowego ze wskazaniem miejsca, z którego została pozyskana informacja – dodaje Zbigniew Schinohl, redaktor Zespołu Redakcyjnego Strefy Sztygara. – ChatBot AITIS jest pomocnym asystentem w codziennej pracy, lecz, na co już zwracałem uwagę w poprzednim artykule, stałą praktyką powinna być weryfikacja otrzymanej odpowiedzi w załączonym źródle.
Nowy moduł: Funkcje AI
W wyniku dokonanych zmian AITIS zyskał nowy moduł: Funkcje AI, a w nim szereg funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które znacząco usprawniają pracę z tekstem i innymi danymi lub dokumentami analizowanymi w locie ad-hoc:
- Streszczenie – automatyczne skracanie długich tekstów z zachowaniem kluczowych informacji.
- Tłumaczenie – szybkie tłumaczenie treści na wybrane języki.
- Zamiana tekstu na punkty – przekształcanie tekstu
wna przejrzyste listy punktów. - Przeredagowanie – tworzenie nowych wersji tekstów na podstawie źródła, np. do maili, czy pism.
- Analizowanie plików – analiza i przetwarzanie danych z plików PDF.
- Interpretowanie obrazu – opisywanie i interpretacja zawartości obrazów.
Analizowane pliki, zarówno tekstowe jak i graficzne, są prezentowane w oddzielnym oknie, co bardzo ułatwia pracę.
– W ramach funkcji analizowania plików system weryfikuje dane, aby zrozumieć ich znaczenie i wydobyć z nich cenne informacje – mówi Robert Zając, kierownik Centrum Kompetencyjnego AI/BI. – Może to obejmować różne obszary, takie jak statystyka, matematyka, czy technologie informatyczne. Analiza ma na celu przekształcenie informacji wprowadzonych do modułu Funkcje AI w wiedzę, która może być wykorzystywana w codziennej pracy.
Reagowanie na zgłaszane potrzeby
Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników w zakresie informacji o dyrektorach zakładów Spółki, składach zarządów i rad nadzorczych JSW oraz innych spółek Grupy Kapitałowej JSW, a także niektórych danych kontaktowych kierownictwa, opracowana została dedykowana funkcja. Potrzebne informacje są pobierane z administrowanych przez JSW IT Systems stron internetowych spółek GK JSW i zamieszczone w odpowiedzi chatBota AITIS wraz linkiem do strony, z której zostały zaczerpnięte.
Bezpieczeństwo i kontrola danych
AITIS to rozwiązanie lokalne. Jest zainstalowany na serwerach Centrum Przetwarzania Danych Grupy Kapitałowej JSW, co gwarantuje najwyższe standardy bezpieczeństwa i zgodność z regulacjami branżowymi. System umożliwia precyzyjne zarządzanie dostępem do informacji pochodzących wyłącznie z zasobów GK JSW oraz aktualnych aktów prawnych.
Wsparcie dla pracowników i cyfrowa transformacja
– To narzędzie przenosi korzystanie z firmowych zasobów wiedzy na zupełnie nowy poziom, zarówno jeśli chodzi o sposób wyszukiwania informacji, jak i pracę na dokumentach, czy aktach prawnych – podkreśla Tomasz Błaszczyk, prezes zarządu JSW IT Systems.
Na platformie „Strefa sztygara i nie tylko” został uruchomiony dedykowany widget, który pozwala na szybkie przejście do strony chatBota AITIS. Widget wyświetla się na stronie w formie graficznego dymka z linkiem do strony https://chatbot.gkjsw.pl/.
Nowa wersja chatBota AITIS jest już dostępna dla pracowników JSW IT Systems, użytkowników platformy „Strefa sztygara i nie tylko”, pełnomocników Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz innych zespołów Grupy Kapitałowej JSW. Skorzystanie z opracowanych wideoporadników oraz FAQ pozwoli użytkownikom na szybkie wdrożenie i efektywne zastosowanie tego pomocnego narzędzia.