AITIS jest dostępny dla pracowników JSW IT Systems, użytkowników platformy szkoleniowo-informacyjnej „Strefa sztygara i nie tylko”, pełnomocników Zintegrowanego Systemu Zarządzania, oraz innych grup i zespołów pracowniczych Grupy Kapitałowej JSW.
- Cieszę się, że uruchomiliśmy w naszej Spółce chatBota AITIS. To kolejny dowód na to, że stawiamy na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania. Pokazujemy, że nawet w górnictwie warto sięgać po nowe technologie, które ułatwiają życie pracownikom i pomagają szybciej dotrzeć do potrzebnych informacji. To narzędzie przenosi korzystanie z naszych zasobów wiedzy na zupełnie nowy poziom, zarówno jeśli chodzi o sposób wyszukiwania informacji, jak i codzienną komunikację – powiedział Adam Rozmus, zastępca prezesa zarządu JSW SA ds. technicznych i operacyjnych.
Dzięki integracji z zasobami wiedzy organizacyjnej, umożliwia prowadzenie konwersacji głosowych i tekstowych, wykorzystując kontekst zadanego pytania i odpowiadając na nie w sposób naturalny. Co ważne, w odpowiedzi wskazane jest źródło, z którego pochodzi, co pozwala użytkownikowi na weryfikację otrzymanej informacji. Zasoby chatBota można sukcesywnie dostosowywać do potrzeb organizacji i pracowników.
- AITIS umożliwia podział zasobów danych na wydzielone obszary, dzięki czemu można precyzyjnie zarządzać dostępem do niektórych informacji, udzielając go wybranym użytkownikom. Daje to szerokie możliwości stosowania chatBota w kontrolowany sposób – podkreśla Robert Zając, kierownik Centrum Kompetencyjnego AI/BI.
W odróżnieniu od popularnych chatów GPT dostępnych w chmurze - chatBot AITIS to rozwiązanie lokalne w pełni kontrolowane przez organizację. AITIS zainstalowany jest na serwerach Centrum Przetwarzania Danych Grupy Kapitałowej JSW. Dzięki temu spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, gwarantuje poufność przetwarzanych danych i jest zgodne z regulacjami branżowymi.
- Wdrożenie AITIS to ważny krok w kierunku cyfrowej transformacji Grupy Kapitałowej JSW. To nie tylko chatBot, to inteligentny asystent, który wspiera pracowników w szybkim i bezpiecznym dostępie do wiedzy branżowej – podkreśla Tomasz Błaszczyk, prezes zarządu JSW IT Systems, dodając: - Dzięki integracji z zasobami portalu „Strefa sztygara i nie tylko” oraz zastosowaniu dużych modeli językowych, AITIS potrafi prowadzić naturalną konwersację i udzielać precyzyjnych odpowiedzi. Wierzę, że to narzędzie, które już teraz jest nieodłącznym elementem pracy naszych zespołów, może być również oferowane innym spółkom jako rozwiązanie on-premise.
Korzystanie z wirtualnego asystenta ułatwia wideoporadnik, który krok po kroku wyjaśnia, jak posługiwać się chatBotem, jakie ma ograniczenia oraz gdzie znaleźć informację o zasobach wiedzy, z których korzysta. Na głównej stronie nie mogło zabraknąć FAQ, bogatego zbioru najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami.
Warunkiem uzyskania dostępu do chatBota AITIS jest połączenie z siecią GK JSW (za pomocą komputerów w biurach GK JSW lub za pośrednictwem VPN).
Wirtualny asystent dostępny przez całą dobę pomoże uniknąć czasochłonnego przeszukiwania różnorodnych zasobów w poszukiwaniu przydatnych informacji.
- AITIS zdecydowanie skraca czas żmudnych zadań, pomaga szybko znaleźć niezbędne regulacje prawne, dokumenty lub informacje i jest pomocnym asystentem w codziennej pracy – dodaje Zbigniew Schinohl, redaktor zespołu redakcyjnego Strefy Sztygara. – Trzeba jednak pamiętać, że nie może być wykorzystywany jako źródło prawa. Stałą praktyką powinna być weryfikacja otrzymanej odpowiedzi w załączonym źródle.